Waar zijn mijn printers gebleven in Windows 7?

Ik heb, zoals aangekondigd een super pc gekocht van Shuttle. Ik twijfelde tussen Win 7 en Ubuntu. Ik was eigenwijs en heb Windows 7 gekocht. Wat een krakkemikkig OS is dat. Vanmorgen waren ineens mijn printers verdwenen. Ik kan ook geen printer toevoegen. Ze verschijnen wel in mijn printerkeuze menu in Open office, maar niet in het Window ‘Devices and Printers’ scherm en toevoegen daar lukt ook niet. Wie weet wat er aan de hand is?

Toegevoegd na 1 dag:
"Doe een systeembeheer' is voor mij geen professioneel antwoord. Ik moet en zal de oorzaak weten.

Toegevoegd na 1 dag:
Sorry, 'systeemherstel'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

windows 7 is de best windows versie vind ik
zeker beter als ubuntu
maar goed
staan je printers aan ?
heb je een andere usb port geprobeerd ?
Systeem herstel ?
is je printer windows 7 geschikt? een ander driver wellicht ?
gebruik je misschien een niet administrator account ?
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om
1 WiFi printer (W7 driver)
1 virtuele (PDF) printer
1 Dymo etikettenprinter (W7 driver) Het gekke is, dat ze wel kan kiezen, maar ik kan niet in enig scherm de queue te zien krijgen of de properties wijzigen Ik ben administrator
Systeemherstel ben ik niet voor. Dat heb ik bewust nooit gebruikt. Dat lijkt een beetje op je auto tegen een boom zetten omdat je denkt dat jouw rem het niet doet. Als ik het probeer, dan krijgt bij het begin al een waarschuwing dat twee kritische updatees in de weg zitten. En dat zint mij niet. Ik weet nu wel wat de oorzaak is: de laatste critical updat van windows.
Doe eens systeemherstel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Office heeft waarschijnlijk je printspooler er uit geknalt.

Type "services" in "search programs and files" om de services manager te openen. Ga naar local services en herstart de print spooler service